Cât se câștigă din publicitate mascată pe Instagram: vedetele din România fac o avere
Nimic nu este mai supărător decât să vezi o postare pe pagina vedetei tale preferate, să-ți placă, dar să nu-ți dai seama că este reclamă. Din păcate, aceasta este cea mai comună practică în România.
Pentru aproximativ trei zile, majoritatea vedetelor importante de la noi din țară și-au umplut paginile de Facebook cu reclame la un site de haine foarte popular. Lista cu peste 20 de persoane include atât influenceri cunoscuți din online, cât și personalități din industria muzicală sau de la TV.
Nicio vedetă nu a evidențiat postările cu pricina ca fiind reclame. Deși era destul de evident că aceasta este realitatea, cel puțin 5000 de euro pentru trei postări pe Instagram au primit Selly, Inna, Ilinca Vandici sau Gina Pistol. Situația a rămas valabilă și în cazul Ioana Grama, Sânziana Negru sau Alina Ceușan.
Singurele persoane care au avut decența să adauge hashtagul #ad, devenit de referință la nivel global pentru postările publicitare, au fost Andreea Bălan și Irina Deaconescu. Aceasta din urmă este un vlogger cunoscut de la noi și iubita lui Cristi Manea de la CFR Cluj.
În ultimele luni, în timp ce foarte mulți oameni și-au mutat activitatea online, influencerii de pe meleaguri mioritice s-au îmbogățit. Cele câteva sute de mii de urmăritori s-au monetizat rapid, datorită numărului din ce în ce mai mare de firme care vor să-și asocieze imaginea cu ele.
În medie, o vedetă din România primește între 1500 – 2000 de euro pe o singură postare de Instagram. Nu contează dacă discutăm de electrocasnice, produse de fumat, ceaiuri până la haine, clinici medicale și cosmetice, toate se promovează pe Instagram.
„Compania-mamă s-a ocupat de relația cu vedetele alese. Sumele au variat în funcție de notorietatea persoanei alese. În cazul campaniei de față au fost persoane care au primit și 5.000 de euro pentru cele trei postări! În general cele mai cunoscute persoane în mediul online cer în jur de 1.500-2.000 de euro pentru o singură postare”, a explicat pentru Libertatea o sursă din industrie. Compania care a contractat serviciul vedetelor a refuzat să ofere detalii despre înțelegerea cu personalitățile din România, dacă lipsa etichetei de reclamă a fost sau nu menționată în contract.